loading...

عشق و ازدواج

حتما پيش ازدواج در دوره دوستي ، نامزدي و يا عقد مطالعه كنيد

بازدید : 113
جمعه 23 مهر 1400 زمان : 9:19

کسب آگاهی درباره مشکلات جنسی زنان چه کمکی به افراد می کند؟ به طور معمول مشکلات و اختلافات جنسی باعث به وجود آمدن اختلالاتی در چرخه پاسخ جنسی می شوند و میزان رضایت جنسی زوجین را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بسیاری از افراد درگیر این مشکلات می باشند اما به خاطر عواملی مانند ترس و خجالت از مطرح کردن مسائل جنسی می ترسند و در این زمینه به خصوص زنان به دنبال راه درمان نمی روند در حالی که ممکن است به مدت طولانی با این مشکلات درگیر باشند و زندگی زناشویی آن ها با مشکلاتی رو به رو شود.

در این مقاله به بررسی رایج ترین مشکلات جنسی می پردازیم که با مطالعه آن می توانید به بسیاری از سوالاتتان پاسخ دهید.

پیشنهاد مشاور: مشاوره زناشویی تهران و اختلال عملکرد جنسی زنان و مردان

مشکلات رایج جنسی زنان
بسیاری از زنان در دوره هایی از زندگی شان در سنین مختلف با مشکلات و اختلالات جنسی رو به رو می شوند و علاوه بر مشکلات جنسی بسیاری از عوامل روانشناختی در ایجاد این اختلالات تاثیر می گذارد در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات رایج در این زمینه اشاره می کنیم.

مشکلات جنسی زنان: بی میلی جنسی
برای بسیاری از زنان در برهه های مختلف زندگی شان، بی میلی جنسی اتفاق افتاده است از جمله آن ها می توان به طول دوران بارداری و پس از زایمان اشاره نمود هم چنین زنان به خاطر شرایط فشار و استرس زیاد دچار بی میلی جنسی می شوند، برای بی میلی جنسی عوامل بسیاری بیان شده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود.

وجود مشکلات عاطفی و ارتباطی با همسر
افسردگی
سابقه مشکلات روحی یا آسیب های جسمی
خستگی
اختلالات هورمونی
یائسگی
سوء مصرف مواد یا الکل
مصرف برخی از داروها
مشکلات جنسی زنان، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم
ارضا نشدن زنان و یا ناتوانی آن ها در رسیدن به ارگاسم به دو شکل اولیه و ثانویه در زنان بروز می کند در نوع اول زن هرگز ارگاسم را تجربه نمی کند اما در شکل ثانویه در گذشته زن تجربه ارگاسم را داشته است اما اکنون در زمینه جنسی دچار مشکل شده است.

منبع:کانون مشاوران ایران-شناسایی مشکلات جنسی زنان که مردان باید بدانند

بازدید : 111
پنجشنبه 22 مهر 1400 زمان : 8:08

سال ها پیش مراجعی داشتم که به شدت احساس پوچی می کرد او بیان می کرد که دیگر همسرش را دوست ندارد زیرا همسرش به حرف های او گوش نمی کرد و به شدت خودرای بود.

از او خواستم تا با همسرش برای مشاوره به دفتر من بیایند ولی او گفت که همسرش عقیده دارد که نباید مسائل زندگی مشترک را پیش کسی برد و اگر بفهمد که همسرش به من درمورد جزئیات زندگی شان گفته است او را خواهد کشت.

چرا از مشورت با دیگران می ترسد؟
اینگونه افراد که سعی دارند تمام زندگی خود را مخفی نگه دارند و با کسی در مورد آن حرف نزنند معمولا در طول جلسات مشاوره عذاب وجدان می گیرند زیرا جزئیات زندگی خود را با مشاور در میان می گذارند. حتی در موارد زیادی دیده شده که برای اینکه زندگی خود را بهتر جلوه بدهند به مشاور دروغ می گویند.

در حقیقت می توان گفت که نوعی غیرت و تعصب غلط در مورد زندگی خصوصی وجود دارد در حقیقت این غیرت می گوید که شخص نباید هیچ چیزی از زندگیش را برای دیگران یا حتی مشاور تعریف کند.

البته توصیه من این نیست که افراد با هرکسی درد و دل کنند زیرا این امر در نوع خود بسیار آسیب زا است ولی وجود فردی مناسب برای این کار در زندگی هرکسی لازم است.

به طور مثال برای این کار می توان از یک دوست خوب که امتحان خودش را پس داده است، کمک گرفت. اما اغلب مردم ترجیح می دهند در مورد مشکلات خود سکوت کنند در حقیقت آن ها فکر می کنند که مرموز بودن یک جور امتیاز به حساب می آید.

یکی از دلایل این سکوت می تواند این باشد که افراد احساس می کنند بخاطر مشکلاتشان ممکن است تحقیر بشوند.

عده ای هم فکر می کنند که اگر کسی اطلاعات خصوصی آن ها را بداند از آن سوء استفاده می کند.

در حقیقت این افراد مشکلات خود را زیر نقاب شادی و بیخیالی قرار می دهند تا کسی متوجه نشود که درون آن ها چقدر آشفته است و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

شاید بتوان این مشکل را در یکسری از فیلم ها یا کتاب ها مشاهده کرد، بطور مثال، فیلم بی پولی داستان زندگی مشترکی بود که در آن زوجین فقط وانمود به خوشحالی و خوشبختی می کردند حتی در شرایطی که واقعا غرق در مشکلات بودند.

اگر تاکنون اخبار حوادث را دنبال کرده باشید. معمولا افرادی که در همسایگی مجرمان یا قاتلان قرار دارند می گویند که همسایه آن ها ساکت، مرموز و حتی مهربان بوده است.

منبع:کانون مشاوران ایران-آیا زوجین نباید مسائل خصوصی شان را به غریبه ها بگویند؟

بازدید : 91
چهارشنبه 21 مهر 1400 زمان : 17:21

در رفتار درمانی شناختی (CBT)، تمرکز توجه به ابعاد شناختی، رفتاری و جسمی و فیزیکی اضطراب است. بدین ترتیب، تلاش برای کنترل اضطراب می بایست معطوف به الف) باورهای ترس آور، ب) رفتارهای اجتنابی و پ) تنش در بدن باشد. به هر سه مورد بیشتر می پردازیم.

• باورهای ترسناک
این باورها و افکار شامل فکر کردن به موقعیتی است که چالش برانگیزتر از حالت واقعی آن است، تصور کردن این که آینده غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل است .

باور به اینکه شما قابلیت و توانایی برای مواجهه با این موقعیت های ترسناک را ندارید. این باورها زمانی که بخش احساسی اضطراب شدید است، تشخیصشان سخت است اما با تمرین می توانند شناسایی شده و تغییر داده شوند.

کنترل استرس
کنترل استرس | بهترین روش های غلبه بر استرس که به شما نمی گویند
0 دیدگاه/آگوست 11, 2021
ادامه مطلب
• رفتارهای اجتنابی
با اجتناب از موقعیت هایی که منجر به اضطراب می شود، ممکن است احساس بهتری داشته باشیم، حداقل برای مدتی.

اما اگر دفعه ی بعد ما در کنار افراد و یا موقعیت هایی باشیم که باعث بروز اضطراب می شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ احتمالات ممکن این است که ما از این موقعیت ها و افراد هم اجتناب خواهیم کرد.

این نشان دهنده ی این است که چگونه الگوهای اجتناب گسترش پیدا می کنند و چرا شکستن این الگوها سخت می شود.

اجتناب بایستی به مرور با رفتارهایی که عملکرد در موقعیت های چالش بر انگیز را بهبود می دهد، جایگزین شود.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که در این فرآیند عجله نداشته باشید، چرا که تنزل در این فرآیند ممکن است به اعتماد به نفس فرد آسیب برساند و اعتماد به نفس پایین به نوبه ی خود به پیشبرفت اضطراب کمک می کند.

سایت تخصصی “مشاورانه” در زمینه های روانشناسی و مشاوره خانواده به صورت آنلاین همواره در کنارشماست. اگر مشکلات اضطرابی و استرس دارید حتما سایر مقالات سایت “Moshaverane” را مطالعه نمایید.

مشاورانه
مشاوره خانواده
مشاوره ازدواج
مشاوره تلفنی
مشاوره آنلاین
تست روانشناسی
مشاوره روانشناسی
مشاوره جنسی
اختلال روانی
کلیپ روانشناسی
• تنش در بدن
زمانی که اضطراب رخ می دهد، عضله ها منقبض شده، تنفس سطحی می شود و ضربان قلب افزایش می یابد.

این عکس العمل ها مشابه عکس العمل هایی هستند که ممکن است ما در حین تهدیدهای فیزیکی مانند افتادن از یک سقف یا زمانی که یک سگ عصبانی ما را دنبال می کند، داشته باشیم.

این بخش عادی از واکنش ترس است و اگر ما نیاز به دفاع از خودمان و یا فرار از خطر داشته باشیم، انطباق پذیر است. و به این دلیل است که آموزش ریلکسیشن فیزیکی یکی از مهم ترین بخش ها در مدیریت اضطراب است.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-کاهش اضطراب

بازدید : 72
سه شنبه 20 مهر 1400 زمان : 17:05

مدت زمان درمان بیش فعالی

مدت زمان درمان بیش فعالی چقدر می باشد؟ یکی از دغدغه های افرادی که برای بیش فعالی شان به روانپزشک مراجعه نمی کنند این است که آن ها گمان می کنند که در صورتی که دوره دارو درمانی آغاز شود تا آخر عمرشان باید دارو مصرف نمایند. یکی از اختلالات اعصاب و روان بیش فعالی می باشد که با فعالیت بیش از حد و غیر معمول فرد همراه است اما برای آن درمان های بسیاری وجود دارد.

یکی از روش های درمانی دارو درمانی می باشد که در کنار درمان های روانشناختی و رفتاری، بهترین تاثیر را بر روی فرد می تواند بگذارد و بهترین کار این است که از افراد متخصص و روانشناس کمک بخواهند تا اطلاعات لازم در مورد بیش فعالی را در اختیار شما قرار دهند، در ادامه این مقاله در مورد روش های درمانی بیش فعالی و طول مدت آن مطالبی بیان شده است.

علائم بیش فعالی
قبل از آن که به بررسی مدت زمان درمان بیش فعالی بپردازیم لازم است در مورد اختلال بیش فعالی آگاهی های لازم را به دست آوریم، بیماری بیش فعالی در کودکان و بزرگسالان به وجود می آید و یکی از نشانه های آن فعال بودن به صورت غیر معمول می باشد، ارتباط داشتن با افرادی که به بیماری بیش فعالی مبتلا می باشند دشوار است و والدین، معلمان، همکاران و کارفرمایان با سختی های بسیاری رو به رو می شوند.

کودکان و بزرگسالانی که به بیماری بیش فعالی دچار می شوند به خاطر این مسئله و نحوه واکنش مردم به اختلالاتی مانند افسردگی و اضطراب دچار می شوند.

اختلالات بیش فعالی علائم و نشانه هایی مخصوص به خودش را دارد که در زیر برخی از این علائم را بیان می کنیم:

فعالیت فیزیکی مداوم و زیاد
رفتارهای پرخاشگرانه و تحریک پذیری بالا
بروز رفتارهای ناگهانی و تکانه ای
ناراحت شدن و پریشانی با کوچک ترین مسئله
نداشتن تمرکز در انجام کارهایی مانند درس خواندن و یادگیری
نکته ای که باید به آن توجه شود این است که بیش فعالی قابل درمان می باشد و برای درمان آن روش های روانشناختی و دارویی زیادی ابداع شده است بنابراین می توانید به راحتی نشانه ها و علائم این بیماری را کنترل کنید و از شدت یافتن این بیماری جلوگیری نمایید. در صورتی که بتوانید این بیماری را به موقع تشخیص دهید مدت درمان آن کاهش خواهد یافت بنابراین تشخیص به موقع اهمیت بسیاری دارد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مدت زمان درمان بیش فعالی از نظر متخصص

بازدید : 76
دوشنبه 19 مهر 1400 زمان : 11:59

مشاوره تلفنی وسواس، برخورد علمی با درمان وسواس

یکی از بهترین راهکارهایی که برای افراد وسواسی، استفاده از مشاوره تلفنی وسواس می باشد زیرا آن ها در سریع ترین زمان ممکن می تواند برای درمان وسواس اقداماتی را انجام دهند، بیماری وسواس مسئله ای است که افراد کمتر به دنبال درمان آن می روند، افرادی که بیماری وسواسی دارند از دور بسیار منظم، آینده نگر و پاکیزه به نظر می رسند در صورتی که تمیزی افراطی و افکار بیمار گونه آن ها برای خودشان و اطرافیان آزار دهنده می باشد.

همچنین درمان وسواس به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و بهتر است از مشاوره تلفنی و حضوری استفاده کرد در این حالت ابتدا باید فرد وسواس بیماری خود را بپذیرد و قبول کند که نیاز به راهنمایی و درمان دارد، بعد از پذیرفتن بیماری مشاوره تلفنی کمک می کند تا بیماری را ریشه کن کنند افکار مزاحم را از بین ببرند، همچنین مشاور وسواس بهترین راهکارهای عملی که متناسب با شخصیت خود فرد می باشد را در اختیارش قرار می دهد.

مشاوره تلفنی وسواس: انواع وسواس را بشناسید
وسواس به معنی وسوسه و افکار آزار دهنده در مورد انجام امور به ویژه تمیزی و پاکیزگی می باشد در این بیماری ترس های غیر منطقی به سراغ فرد می آید و باعث می شود کارهایی را به صورت مداوم و لحظه ای تکرار کند، شایع ترین نوع وسواس، وسواس شست و شو و یا تمیزی و قرینه بودن وسایل می باشد.

فردی که دچار بیماری وسواسی شده است نسبت به افکارش آگاه می باشد و وسواس انواع مختلفی دارد که در مورد درمان هر کدام از آن ها باید به طور جداگانه بحث شود در زیر نمونه هایی از آن ها را بیان می کنیم:

وسواس فکری عملی
وسواس جبری
وسواس تمیزی
وسواس بدریخت انگاری بدن
وسواس وارسی کردن
وسواس احتکار
در صورتی که نشانه های بیماری وسواس را در خود و یا اطرافیانتان دیدید بهتر است از مشاوره تلفنی کمک بگیرید در مشاوره تلفنی مشاور سعی می کند تا علت بروز رفتارهای وسواسی، منشا روانی آن و هم چنین نوع وسواس و درمان آن را مورد بررسی قرار دهد.

لزوم دریافت مشاوره وسواس
وسواس داشتن به زندگی فرد آسیب وارد می کند و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد تا درمان شود و وسواس باعث می شود تا به فرد و اطرافیانش آسیب وارد شود برای مثال فردی که به بیماری وسواس جبری مبتلا است مدام دیگران را مجبور می کند تا کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و در صورتی که نقص کوچکی به وجود آید فرد به شدت عصبانی می شود و آن ها را مجبور می کند تا دوباره آن کار را انجام دهند.

فردی که دچار بیماری وسواسی شده است وقت زیادی را هدر می دهد و از اولویت های زندگی اش جا می ماند به همین دلیل باید به مشاوره مراجعه کند تا درمان شود و با توجه به این که مشاوره حضوری برای برخی از افراد سخت است می تواند از مشاوره تلفنی استفاده کرد زیرا آسان و نتیجه بخش می باشد و به خوبی می توان بیماری وسواس را درمان کرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاوره تلفنی وسواس | برخورد علمی با درمان وسواس

بازدید : 67
يکشنبه 18 مهر 1400 زمان : 9:08

لجبازی در کودکان ۲ و ۳ ساله، بهترین برخورد را داشته باشید

لجبازی در کودکان ۲ تا ۳ ساله امری شایع می باشد و بسیاری اوقات این رفتار والدین را کلافه کرده است و آن ها را وادار به تسلیم می کند. آیا واقعا کوتاه آمدن در برابر لجبازی های کودک صحیح می باشد؟ کودک در این سن دوست دارد تا استقلال خود را تثبیت کند و کارها را با لجبازی و به شیوه خودش انجام دهد، در این هنگام اگر والدین رفتار مناسبی از خودشان نشان ندهند کودک در آینده با مشکلاتی رو به رو می شود و یاد می گیرد که با لجبازی و پرخاشگری کارهایش را انجام دهد و زمانی که در اجتماع تقاضای او به درستی برآورده نشود نسبت به توانایی های خود دچار یاس و ناامیدی خواهد شد، به همین دلیل اگر کودک لجبازی دارید بهتر است از مشاوره کودک کمک بگیرید و با یاری مشاور به رفتار های صحیح او پی ببرید.

لجبازی کوکان ۲ و ۳ ساله، علت اصلی
کودکان ۲ ساله شخصیت خود شیفته دارند و باید در مورد تربیت کودکان ۲ تا ۳ ساله آگاهی لازم را داشته باشید زیرا در این سن کودکان در سطحی از دوره رشدی قرار دارند که تمام دنیا متعلق به خودشان می دانند و تمایل دارند تا هر چیزی که می خواهند سریعا برای آن ها فراهم شود و زمانی که چیزی از او سلب می کنید و یا با محدودیت هایی رو به رو می شود واکنش های خود را به صورت لجبازی و جیغ زدن نشان می دهد تا حق خود را از دیگران بگیرد، حتی احتمال دارد احساسات و عواطفش آن قدر برانگیخته شود که راهی برای بروز آن ها پیدا نکند و شروع به لجبازی کردن نماید.

علت دیگر لجبازی ناتوان بودن کودک است چون قادر نیست کاری که می خواهد را به درستی انجام دهد و ناامیدی خود را با لجبازی کردن نشان می دهد، در هر صورت لجبازی به خاطر هر علتی که باشد قابل پذیرفتن نیست و شما باید این رفتار را در کودک تان تغییر دهید و به او بفهمانید که با لجبازی کردن کاری پیش نمی رود و لجبازی کردن رفتار صحیحی نمی باشد.

واکنش صحیح در مقابل لجبازی کودکان
والدین لازم است ابتدا علت لجبازی کودک ۲ و ۳ ساله خود را بیابند و آگاهی لازم در مورد آن را به دست آورند تا در این صورت بتوانند واکنش صحیح که همان بی اعتنایی است را از خودشان نشان دهند این شیوه در طولانی مدت مناسب است و باعث تغییر رفتار لجبازی در کودک می شود، همچنین در بعضی مواقع کودک برای این که توجه شما را به خودش جلب کند لجبازی می کند.

به طور مثال فرض کنید کودک از شما آبمیوه در خواست کرد و شما آن را در خانه ندارید و در این صورت شروع به داد و بیداد می کند و از شما می خواهد تا همین الان برای او آبمیوه فراهم نمایید اگر شما به خواسته او توجه کنید و آن را برآورده نمایید سبب تشویق رفتار لجبازانه او می شوید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-لجبازی در کودکان ۲ و ۳ ساله | بهترین برخورد را داشته باشید

بازدید : 70
شنبه 17 مهر 1400 زمان : 18:15

ویروس HPV ، علائم، راه های انتقال و درمان ویروس اچ پی وی

ویروس اچ پی وی HPV یکی از ویروس های است که از طریق رابطه جنسی انتقال داده می شود و افرادی که به این ویروس مبتلا هستند ممکن است هیچ نشانه ای از وجود ویروس در بدنشان دیده نشود و همین موضوع باعث می شود تا خطر گسترش بیماری آن ها بیشتر شود، این ویروس از طریق رابطه جنسی مقعدی و دهانی به فرد انتقال داده می شود.

برای درمان این ویروس هنوز هیچ راه درمانی وجود ندارد و با استفاده از واکسیناسیون می تواند پیشگیری های لازم را انجام داد و در اکثر مواقع عارضه های این ویروس قابل درمان می باشد و اگر فرد آگاهی لازم در مورد نشانه ها، عارضه ها و دلایل این ویروس داشته باشد سریع تر می تواند آن را شناسایی کند و اقدامات لازم برای درمان انجام دهد.

ویروس HPV و یا پاپیلومای انسانی چیست؟
ویروس HPV ویروسی است که از طریق آمیزش جنسی و هرگونه تماس پوستی با آلت تناسلی منتقل داده می شود، این ویروس ۱۵۰ نوع دارد که هر کدام از آن ها عارضه های متفاوتی را برای فرد ایجاد می کنند، بعضی از آن ها باعث زگیل و سرطان می شوند.

اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا هستند از وجود آن در بدنشان بی خبر می باشند، چون که این ویروس تا سال ها بدون هیچ علائم و نشانه ای در بدن باقی می مانند و خوشبختانه واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس وجود دارد.

انواع ویروس HPV
ویروس اچ پی وی نوع های متفاوتی دارد و در دو گروه تقسیم بندی شده اند که به گروه کم خطر و پر خطر معروف می باشند ویروس هایی که در گروه کم خطر هستند باعث ایجاد سرطان نمی شوند و قابل درمان می باشند اما نوع پرخطر آن با ایجاد کردن سلول های غیر عادی باعث ایجاد سرطان می شوند. انواع این ویروس ها عبارت اند از:

ویروس hpv نوع ۶
ویروس نوع ۶ در دسته کم خطر جای دارد و زگیل هایی که ناشی از این ویروس به وجود می آیند به شکل گل کلم هستند، اچ پی وی نوع ۶ با استفاده از واکسن قابل پیشگیری می باشد و با استفاده برخی از دارو ها می توان قدرت سیستم ایمنی فرد را افزایش داد تا به مقابله با ویروس و سایر بیماری های مقاربتی بپردازد.

ویروس hpv نوع ۱۱
نوع ۱۱ این ویروس در دسته کم خطر قرار دارد و می توان گفت که تقریبا ۹۰ درصد زگیل های تناسلی به خاطر ویروس نوع ۶ و نوع ۱۱ می باشد و با آن ها مرتبط هستند، البته ویروس نوع ۱۱ می تواند باعث ایجاد تغییراتی در رحم گردد. واکسن تا حدودی می تواند بدن را در مقابل این ویروس مقاوم سازد و با استفاده از دارو های موضعی می توان علائم آن را برطرف کرد.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ویروس HPV، علائم، راه های انتقال و درمان ویروس اچ پی وی

بازدید : 84
شنبه 17 مهر 1400 زمان : 10:56

مشاوره جنسی تلفنی ، مشاوری در دسترس شما

رابطه جنسی در زندگی زناشویی اهمیت بسیاری دارد و باعث می شود تا صمیمیت و نزدیکی میان زن و شوهر افزایش یابد و به همین دلیل می باشد که امروزه مشاوره جنسی تلفنی بسیار به کار می آید زیرا بسیاری از طلاق ها به خاطر عدم رضایت از رابطه جنسی شان می باشد. در برخی از موارد زوجین می توانند از مشاوره جنسی کمک بگیرند و مشکل شان را حل نمایند، در صورتی که رابطه جنسی موفقی نداشته باشند محبت اولیه بین زن و شوهر از بین می رود و دل سردردی در میان زوجین به وجود می آید.

در این حالت بسیار مهم است تا از مشاور جنسی کمک بگیرید و اگر به صورت حضوری امکان مشاوره نیست می توانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید و مشکلات تان را با مشاوره تخصصی بیان کرده و راهکارهای صحیح را دریافت کنید. این کار درست مثل این است که از مشاوره حضوری استفاده کرده اید.

چه زمانی باید از مشاوره جنسی تلفنی استفاده کرد؟
مشاوره جنسی در همه زمینه ها می تواند راه گشا و مفید باشد، سطح جنسی در مردان و زنان مختلف متفاوت می باشد به عنوان مثال ممکن است میل جنسی شما زیاد باشد و میل جنسی همسرتان کم باشد در این حالت با مشکلاتی رو به رو خواهید شد و نیاز های شما به درستی ارضا نمی شود، در این شرایط لازم است برای این که از آسیب های روحی در امان باشید و مسئله را به درستی حل کنید از مشاوره جنسی کمک بگیرید تا راهکارهای درست را در اختیارتان قرار دهند.

هم چنین خودارضایی در میان جوانان امری شایع می باشد و آسیب های روانی بسیاری را بر روی فرد ایجاد می کند، علاوه بر این افرادی به سختی تحریک می شوند و نیاز به تحریکات جنسی ناسالمی مانند خیال پردازی های بیش از حد، تحریکات انسانی، تحقیر طرف مقابل دارند، به احتمال زیاد در رابطه جنسی به خود و شریک جنسی شان آسیبی وارد می کنند و به همین دلیل به مشاوره جنسی و درمان های شناختی و روانی نیاز دارند تا مشکلات آن ها حل شود.

مشاوره جنسی در همه دوره ها لازم است
مشاوره جنسی تنها مربوط به روابط زناشویی و پس از ازدواج نمی شود بلکه استفاده کردن از مشاوره جنسی تلفنی در همه دروه های زندگی لازم است. به ویژه در دوران بلوغ می توان از مشاوره کمک گرفت زیرا در این دوران تمام اندام های بدن به رشد کامل رسیده اند و توجه افراد بیشتر به اندام های جنسی جلب می شود و نیازهای جنسی او افزایش می یابد به همین دلیل در این سن افراد بسیار کنجکاو هستند و بیشتر می خواهند در مورد اندام های جنسی بدانند و اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنند.

در صورتی که به کنجکاوی آن ها پاسخ صحیحی داده نشود و اطلاعات درستی در اختیار آن ها قرار نگیرید ممکن است فرد به سمت مشکلات جنسی و انحرافات جنسی کشیده شود، در هنگامی که فرد رابطه جنسی نامناسبی داشته باشد یا با افراد متعددی در ارتباط باشد خطر ایدز را افزایش می دهد و این مشکلات به خاطر ناآگاهی نوجوانان و جوانان به وجود می آید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-مشاوره جنسی تلفنی | با همسرتان شبانه معجره کنید

بازدید : 83
جمعه 16 مهر 1400 زمان : 14:33

ارضا شدن زنان، نشانه های ارضا شدن زن ها

یکی از موضوعات مهم زندگی زناشویی، ارضا شدن زنان می باشد زیرا اگر خانم ها در زمان نزدیکی به ارگاسم نرسند در آن ها حس نارضایتی نسبت به زندگی ایجاد خواهد شد، ارضا شدن مرحله ای لذت بخش از رابطه جنسی می باشد که در آن تغییرات فیزیولوژیک مانند سیخ شدن نوک پستان ها و تجمع خون در کلیتوریس اتفاق می افتد.

در زمانی که ارگاسم صورت می گیرد تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله بر انگیختگی به وجود آمده است اتفاق می افتد و خانم ها مانند مردان در رابطه جنسی دچار انزال می شوند اما تعداد دفعات آن نسبت به مردان کمتر می باشد.

در ادامه این مقاله به نشانه ها و مراحلی که باعث رسیدن زنان به ارگاسم می شود، می پردازیم و هم چنین نقاط حساس خانم ها و علل ارضا نشدن آن مطالبی را بیان می کنیم و هم چنین در صورتی که در مورد مسائل جنسی زنان با سوالاتی رو به رو می شوید می توانید از مشاوره جنسی کمک بگیرید.

ارضا شدن زنان، نشانه های رسیدن به ارگاسم
زنان زمانی که به اوج لذت جنسی و ارگاسم می رسند علائم و نشانه های روانی و فیزیکی از خودشان نشان می دهند و زمانی که این علائم بروز پیدا می کند می توان مطمئن شد که به مرحله ارگاسم رسیده است برخی از این نشانه های جسمی عبارت اند از :

تغییر رنگ سریع لب های واژن
انقباض واژن
افزایش شدت نبض واژن
سفت شدن نوک سینه ها
هم چنین وضعیت ارگاسم در زنان به وضعیت روحی و روانی آن ها مربوط می شود، زنان بعد از رسیدن به اوج رابطه جنسی احساساتی می شوند و احتمال دارد شروع به گریه کردن کنند در این شرایط شما نباید نگران شوید زیرا یکی از نشانه های ارگاسم رسیدن آن ها می باشد و در این حالت دچار ضعف می شوند و مانند بچه ها شروع به گریه کردن می کنند، هم چنین ممکن است در رابطه جنسی به خواب بروند که یکی دیگر از نشانه های ارضا شدن می باشد در این هنگام شما باید آن ها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید، زیرا این کار باعث اتمام لذت و کسب رضایت جنسی شما می شود.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-ارضا شدن زنان | نشانه های ارضا شدن زن ها

بازدید : 118
جمعه 16 مهر 1400 زمان : 13:19

جبران آسیب خودارضایی، استمنا چطور جبران می شود؟

بسیاری از افراد بعد از خودارضایی با آسیب هایی رو به رو می شوند و برای جبران آسیب های خودارضایی از متخصصین سلامت سوال هایی می پرسند، خود ارضایی عملی می باشد که در زمان رشد جنسی و در دوران بلوغ بسیاری از افراد آن ها را تجربه می کنند، اما با این وجود بعضی از افراد به این عمل وابسته می شوند، در صورتی که عمل خودارضایی در بلندمدت انجام شود عوارض جسمانی و روانی متعددی را به همراه خواهد داشت، در صورتی که در مورد مشکلات خودارضایی آگاهی لازم را داشته باشید و با آسیب های آن آشنا باشید خواهید توانست مشکلات ناشی از آن را از بین ببرید و کیفیت زندگی تان را تا حد زیادی افزایش دهید، در این شرایط می توانید از مشاور جنسی کمک بگیرید تا شما را در این خصوص راهنمایی کند.

جبران آسیب خود ارضایی، آیا خودارضایی عوارض دارد؟
هنگامی فرد به سن بلوغ می رسد و به سن جنسی می رسد امکان انجام عمل خود ارضایی در او به وجود می آید و خودارضایی در فرایند رشد طبیعی امر طبیعی می باشد و برای فرد عوارض و آسیب هایی را به همراه خواهد داشت، آسیب های روانی خودارضایی معمولا بیشتر از آسیب های جسمی آن می باشد و در شرایط عملکرد جنسی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و نمی تواند به جز روش خودارضایی به ارگاسم برسد، در بسیاری از اوقات فردی که به خود ارضایی وابسته شده است دچار اختلالات جنسی می شود.

در مورد خودارضایی اعتقادات مذهبی و فرهنگی وجود دارد و به همین دلیل زمانی که افراد آن را انجام می دهند دچار احساس گناه می شوند و این احساس گناه در بلند مدت بر روی روحیه فرد اثر می گذارد و آن ها را گرفتار افسردگی و اختلالات اضطرابی می کند.

عوارض روانی معمولا توسط افراد نادیده گرفته می شود و بسیاری از افراد فکر می کنند که خودارضایی بر جسم آن ها اثر منفی می گذارد در حالی که این یک باور اشتباه و غلط می باشد و برای جبران عوارض روانی خودارضایی باید از روش های روان درمانی استفاده شود.

باید این نکته را در نظر بگیرید که عوارض و علت خودارضایی در سنین مختلف متفاوت می باشد در نتیجه برای جبران و درمان این مسئله باید به این موارد توجه شود تا روش درمانی آن به درستی انجام شود.

چگونه می توان آسیب خودارضایی را جبران کند؟
عمل خودارضایی اگرچه با عوارض جسمی و روانی زیادی همراه می باشند اما در صورتی که خودارضایی متوقف شود و فرد آن را تکرار نکند عوارض آن از بین خواهد رفت، و برای ترک آن اولین قدم این است که از این کار دست بکشید و به سمت روابط جنسی سالم بروید.

منبع:مرکز مشاوره و روانشناسی مشاورانه-جبران آسیب خودارضایی | استمنا کور می کند؟

تعداد صفحات : 31

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 820
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 76
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 202
  • بازدید ماه : 1467
  • بازدید سال : 12749
  • بازدید کلی : 2486749
  • <
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی